Dag 20: Los Angeles

Vanmorgen hebben we de laatste spullen ingepakt in onze koffers en de camper schoongemaakt, Marit voornamelijk, en gelukkig kon ik alle spullen die we overhadden, van wasmiddel via pindakaas tot aluminiumfolie geven aan de camp host, waardoor het niet in de vuilnis container verdween.

dag 20 - 003 dag 20 - 004

We leegden alle vuilwater tanks en waren klaar voor vertrek, richting Cruise America, om de camper in te leveren. Eerst nog een stukje rijden langs de kust. Via de kustweg door Malibu bereikten we de voorsteden van Los Angeles. Daar moesten we nog een stuk over de snelweg om uiteindelijk even na elf uur bij Cruise America aan te komen. Daar werd de camper geïnspecteerd en goed bevonden. Wel gaf ik een aantal herstelpunten mee zoals het lekkende raam, de slecht op gas werkende koelkast en een klapperend dakluik. Ik hoop voor een volgende huurder dat dit hersteld wordt.

dag 20 - 007

Na alle administratieve handelingen, zoals het terug laten storten van de borg, konden we terug naar het hotel. Omdat we een transfer met de reis geboekt hadden, kreeg ik een voucher mee voor ons transport. Dat bleek een heuse witte limousine te zijn. De Nederlanders, Paul en Jorien, die we op de heenreis hadden ontmoet, zaten ook te wachten en konden ook meerijden. Alle koffers werden in de limousine geladen en we vertrokken. Nou kennen de uitritten in de VS nogal wat niveau verschillen en dat hoorden we ook, want de lange limousine schuurde over het beton en bleef gelukkig net niet hangen.

De rit naar het hotel ging snel en we konden gelijk al een kamer krijgen. Dat was mooi, want daarmee konden we onze spullen op de kamer zetten. Tegenover het hotel zit nog steeds de Mac Donalds (24 uur per dag open) en daar aten we snel wat, want om 14 uur vertrekt onze tour door Los Angeles.

dag 20 - 025 dag 20 - 011

Precies om 14 uur komt onze bus met Lee als chauffeur. Het is een zwart busje dat ons vanmiddag op allerlei plekken in de stad brengt. Eerst gaan we naar Venice waar we Muscle Beach bekijken. Een gezellige omgeving met zoals de naam al zegt, allerlei mannen die sterk zijn of willen worden. De fitness apparaten staan gewoon buiten langs de boulevard. Hierna rijden we richting Beverly Hills dat we vanuit de bus zien. We maken weer een stop bij Hollywood. Daar lopen we over de Walk of Fame en zien de bekende letters in de heuvels. Een laatste stop maken we bij de Farmers Market, waar naast allerlei luxe winkels, een kitsch tram rijdt en allerlei eettentjes zijn.

dag 20 - 017 dag 20 - 018

dag 20 - 026 dag 20 - 032

dag 20 - 038 dag 20 - 048

Hierna worden we weer afgeleverd bij het hotel. Daar eten we in het restaurant, want nog een Mc Donalds wordt echt te veel. Terug op de kamer pakken we de bagage definitief in, wegen alles, herpakken het nog een keer en zijn we bijna klaar voor vertrek. Eerst nog een nachtje slapen en dan begint morgen de terugreis.

dag 20 - 039 dag 20 - 046

Bekijk ook de andere foto’s van een dagje Los Angeles.