Dag 19: Mogu Point

Deze morgen zien we dat de lucht helemaal opgeklaard is. Dat is mooi voor de uitzichten, alleen zit ons verblijf in Yosemite erop, want vandaag vertrekken we richting Los Angeles. Het moment dat we naar huis vliegen komt steeds dichterbij.

dag 19 - 011

We rijden de Yosemite Vallei uit om 8:15 uur, stoppen nog even voor een foto van de Upper Falls en klimmen omhoog om nog een keer te stoppen bij Tunnel View. Daar zien we de mist over het dal hangen en de zon prikt door de wolken heen en scheert over de rotspunten. Dat geeft een mooi effect. We stappen weer in voor een lange dag reizen in de auto.

dag 19 - 005

Onderweg stoppen we voor nog een paar laatste boodschappen en proberen we de flessen en blikjes die we deze reis hebben opgespaard en waar statiegeld op zit in te leveren bij de winkel, Walmart, waar we deze vol gekocht hebben. Wanneer we vragen waar dat precies is, lijkt het wel of ze water zien branden, want zo’n gekke vraag hebben ze nog nooit gehad. Ook op de vraag of er ergens een container is waar we ze kunnen weggooien, lijkt het of we van een andere planeer komen. We lopen met de zak naar buiten en gooien deze in zijn geheel in een grote afvalbak bij het parkeerterrein voor de Walmart. En ja, die hond op de deur is een hit. Iedere Japanner en Chinees wil met deze hond en de camper op de foto. Vandaar dat de foto er ook bij ons bijzit.

dag 19 - 012 dag 19 - 014

Na de boodschappen drinken we koffie, lunchen we gelijk en rijden we weer verder, om uiteindelijk rond 16 uur aan te komen op onze laatste camping bij Mogu Point, zo’n 1,5 uur rijden van Los Angeles verwijderd. We drinken eerst wat en lopen daarna naar het strand om te genieten van de ondergaande zon en het lekkere weer. Een stuk warmer dan de afgelopen dagen.

dag 19 - 018 dag 19 - 022

Terug bij de camper pakken we onze tassen weer in, want morgen moeten we de camper weer inleveren en slapen we een laatste nachtje in het hotel. Terwijl Marit de camper schoonmaakt, stook ik het laatste hout en alle fotokopieën op, die we niet meer nodig hebben. Een hele stapel papier die normaal naar de papierbak gebracht zou zijn, maar gelet op onze lege flessenactie, steken we maar de fik in het papier.

Nog een nachtje slapen in de camper, wat gaan die 3 weken toch snel voorbij.  Morgen onze laatste belevenissen, voordat we aan de terugreis beginnen.

Bekijk ook de foto’s van deze dag

2 thoughts on “Dag 19: Mogu Point

1. Goede terugvlucht! Koen en Herre hebben vanavond hier gegeten, was erg gezellig!

• Bedankt, we zitten nog even in LA. Nog een nachtje en dan komen we weer terug.