Dag 03: richting Miami

Na een goede nachtrust stonden we op tijd op. Het was buiten al lekker weer, goed voor een korte broek deze dag. Eerst even douchen, ontbijten, en alles loskoppelen en daarna reden we rond 9:15 uur weg van de camping.

Eerst een stukje snelweg en daarna richting Kennedy Space Center. Dat stond niet op onze to-do lijst, maar na alle indrukken van gisteren, wilden we toch wel even langsrijden. Het is eigenlijk een groot openlucht museum met raketten vandaar. Koen stapte nog even snel uit om een foto te maken en daarna vervolgden we onze weg richting Miami.

We reden eerst over een smalle langtong, parallel aan de kustlijn. Hier was het een drukte van jewelste. Overal hotels, surfers e.d. We rijden zowaar door de plaats Melbourne, niet te verwarren met een eerdere bestemming, toen Marit en ik op familiebezoek waren bij Robert en Leonie. Na verloop van tijd pakken we toch weer een brug naar het vasteland en rijden we verder richting zuiden.

In de camper sluiten de meeste kastjes en laden niet zo goed. Regelmatig schiet er een la of kastdeurtje open. Zo ook die keer dat ik hard moest remmen voor een rood verkeerslicht. Het gevolg was dat het keukendeurtje open schoot en de thermosfles op de grond viel, iets te hard, want ineens rammelde deze. Koen probeert nog te redden wat er te redden valt, want al het warme water zocht een weg naar buiten. Dat wordt dus binnenkort een nieuwe thermoskan Marit.

Onderweg lunchen we, ja zonder koffie, en vervolgen onze weg naar Miami. Hoe dichter we bij Miami komen, des te drukker wordt het verkeer, en ja zo staan we in de file. En wat we op een afstand van de stad zien is heel veel hoogbouw. Miami gaan we niet in, want we konden op voorhand hier geen camping vinden.

We rijden door naar een camping ten zuid westen van Miami, en daar is gelukkig nog een plekje voor ons. We installeren de camper en de stoeltjes voor onszelf, in de schaduw van de camper. Vandaag is het zo’n 28 C, dus in de zon is net even te warm. En wat smaakt een koud biertje dan heerlijk. We lopen nog wat over de camping en verbazen ons over de enorm grote campers en caravans.

Morgen op naar de Everglades.

4 thoughts on “Dag 03: richting Miami

1. De thermoskan kapot……….wat een trauma. Die heeft de hele wereld gezien! Maar ja geen koffie is ook niet fijn. Dat wordt de Starbucks.

2. Hallo vakantiegangers, dat is al weer een mooi begin van jullie trip met en leuk verslag en mooie foto’s.
    Fijne reis verder en groeten van Ma en Oma Corrie

• Leuk om te lezen. Vandaag hebben we 2x gebruik gemaakt van jouw sponsorgelden, een keer met een begeleide tour door de Everglades en een keer met een Air Boat. Morgen zet ik dat online. Bedankt en groeten, Koen en René.