Dag 12: Henningsvaer

Zondag 29 mei 2016 – Lofoten (90 km) – Zonnig / 21 C

Vandaag is het opnieuw een zonnige dag, het is gewoon warm en na het ontbijt drinken we weer in de tuin koffie, genietend van het mooie uitzicht. Hierna gaan we op pad, overdag naar Hennigsvaer, dat aan de overkant van ons ligt en waar we zo ongeveer op uitkijken. Alleen zijn we wel even onderweg om er te komen. Hemelsbreed slechts enkele kilometers, over de weg zo’n 30 km, half uurtje rijden. De route er naar toe is echt fantastisch mooi, laat de foto’s maar spreken.

dag 12 - 06

dag 12 - 07 dag 12 - 15

In Henningsvaer aangekomen parkeren we de auto en gaan we lopend door het havenstadje. Eerst lopen we langs het water over houten vlonders die aan alle huizen en aan restaurants zitten.

dag 12 - 14 dag 12 - 21

Gelukkig moet het seizoen nog beginnen en is het gewoon lekker rustig in het stadje. We moeten er niet aan denken om hier in het hoogseizoen te lopen, want dat zal niet leuk zijn.

dag 12 - 34 dag 12 - 36

De sfeer is nu gezellig en het zijn overwegend Noren die hier nu vertoeven. We lopen naar het einde van het stadje waar ook het uitzichtpunt is over de Lofoten. We hebben hier weer een enorm mooi panorama over de eilanden. Hierna lopen we terug naar de auto, rijden weer terug en stoppen op een mooie plek om op de rotsen zittend te lunchen en te genieten van het mooie weer en uitzicht. We boffen maar met die 20 C en een heerlijk zonnetje.

dag 12 - 27

Omdat we nog boodschappen willen doen, rijden we naar Svolvaer, alleen pech voor ons, de Noren kenne wel zondagsrust en alle grote supermarkten zijn gesloten. Er is alleen een kleine minimarkt open. Dus geen verse zalmmoot voor ons als avondeten, dus zullen we moeten improviseren met wat we hebben, aangevuld met een krop sla uit de minimarket. Hierna rijden we weer door een stralend landschap terug naar ons vakantiehuis, waar Eric en Bettina in de tuin bezig zijn, zodat we wat met hen praten. Vanavond willen we nog op pad gaan voor de midzomernachtzon, alleen valt dat pas morgen te lezen.

Bekijk wel de andere foto’s van vandaag.