Dag 11: Rond het huis

Zaterdag 28 mei 2016 – Lofoten (0 km) – Half bewolkt / 10-15 C

Vandaag was het wat minder zonnig dan gisteren, maar nog steeds prima weer om in je t-shirt buiten in onze tuin een kopje koffie te drinken. Vandaag doen we rustig aan, maar maken we wel een wandeling in de omgeving en laten we de auto een dagje staan. We wandelen vanuit ons huis eerst een stukje langs de weg en slaan dan een onverharde weg in naar het schiereiland vlak bij ons huis. Een mooi plaatje leveren de omgewaaide bomen op, die bij een flinke storm omgewaaid zijn. Daar lopen we tot we niet meer verder kunnen en bij een hut met steiger zitten we lekker uit de wind en genieten we van het uitzicht op zee en de diverse eilanden voor de kust.

dag 11 - 01 dag 11 - 04

Daarna lopen we weer terug en onderweg zien we weer allerlei vogels, want naast mooie bergen, zee en witte toppen, zitten hier ook heel veel verschillende vogels. Hoe ze allemaal heten, weten we niet, maar wanneer we ze kunnen fotograferen, kunnen we ze later opzoeken.

dag 11 - 10 dag 11 - 19

Na een wandeling van ruim 6 kilometer bereiken we weer ons huis. Daar lunchen we wat en omdat het internet sinds vanmorgen weer goed werkt, kon ik vanmiddag zowaar naar de etappe van de Giro (wielerwedstrijd) kijken.

Wanneer het weer meewerkt, willen we morgenavond in ieder geval op pad voor de midzomernachtzon, aan de andere kant van het eiland.

Bekijk hier ook de andere foto’s.