Dag 23: Hüttau in de zomer

Na het ontbijt stappen we in de auto en nemen we afscheid van Venetië. We rijden de stad uit en de via de tolweg naar de grens. Daar laten we Italië achter ons na ruim 3 mooie weken. We rijden Oostenrijk binnen en bij Flachau verlaten we de snelweg.

Flachau is voor mij een bekende plek waar ik al ruim 30 jaar kom, en dan wel in een ander jaargetijde, namelijk in de winter voor de wintersport reizen met de Stichting Samen Ontspannen. Altijd een week plezier in de sneeuw met de gehandicapte medemens. Om Marit te laten zien waar we altijd skiën, rijden we naar de Rote 8-er, De Skilift waar we ’s winters menig afdaling maken. En het moet gezegd, het ziet er wel vreemd uit zo groen als het nu is.

Daarna rijden we door via Reitdorf en Eben naar Hüttau. Alleen gaat dat niet zonder slag of stoot, want net buiten Eben moeten we van de weg af voor een algemene voertuig controle. Een agent stuurt ons het parkeerterrein op en twee agentes bekommeren zich vervolgens over mij en de auto. Het Nederlandse kentekenbewijs is een bezienswaardigheid en om de inspectie volledig te maken, moet ik (om 14:15 uur) ook blazen voor de Alkohol controle. De uitslag gaf uiteraard 0.0 aan, en ik mocht het tuutje hebben, waar ik uiteraard vriendelijk voor bedankte.

Marit vond het zo mooi om te zien, dat ze, na toestemming gevraagd te hebben, het moment vastgelegd heeft. Hierna mochten we doorrijden. In Hüttau aangekomen laat ik Marit het hotel zien waar we met SSO Al jaren komen.

Helaas was Hubert, de hoteleigenaar, niet aanwezig. Dus maar gebeld en Hubert gaf aan het jammer te vinden dat we elkaar nu niet kunnen treffen, hij was 2 uur geleden weggereden en had elders werkzaamheden. Dus wordt het februari dat we elkaar weer zien. En ook een goede reden om met Marit nog een keer langs te gaan.

Wij door richting Duitsland, want we hebben als afsluiting van de vakantie nog 2 overnachtingen in München tegoed. Rond 16:30 uur arriveren we bij ons hotel. We halen de koffers uit de auto en kunnen de auto parkeren in de garage naast het hotel.

Hierna lopen we naar het centrum van München voor wat eerste indrukken. Morgen gaan we de stad verder verkennen.