Ook voor ons de hitte

Dag 38 – Vr. 26 juni 2026 – Torup > Jagel – 400 km – 34 °C – ☀️

Vanmorgen in Zweden was het nog heerlijk koel, daardoor ook goed kunnen slapen. Nadat we weer reisvaardig zijn, rijden we eerst een stukje binnendoor, om daarna op de snelweg uit te komen richting Malmö. We nemen uiteraard niet de laatste afslag in Zweden, maar rijden door over de eerste grote brug over de Oresund. Deze keer met een heel rustige zee. Zodra we de brug over zijn, rijden we Denemarken in.

Op de navigatie zien we onze aankomsttijd steeds verder oplopen. Het blijkt dat een deel van onze route is afgezet, in verband met een ongeluk. Gelukkig helpt Google ons met het vinden van een alternatieve route, zodat we daarna weer verder kunnen over de snelweg en over de Grote Belt brug.

Zodra we in Duitsland zijn gaan we bij Flensburg van de snelweg af om lege flessen in te leveren bij de supermarkt en onze zomer voorraad voor thuis aan te vullen. De chocolade die we kopen, gaat gelijk de koelkast in, om te voorkomen dat alles straks gesmolten uit de kastjes druipt.

Want ook hier in Noord Duitsland is het verzengende heet. Gelukkig hebben we die warmte tijdens onze reis door Scandinavië niet gehad, want dat had niet leuk geweest, weten we nog van vorig jaar toen we ook midden in een hittegolf zaten in Zweden.

Onze camperplek voor de nacht in Jagel is een bekende plek voor ons. Nadat de luifel uit staat en we een verfrissend drankje in de schaduw hebben gedronken, lopen we heel rustig naar het Grieks restaurant, even verder op in het dorp. Daar kiezen we ieder een heerlijk gerecht en genieten we van de lekkere kruidige smaak van het eten, aangevuld met een groot glas gekoeld bier. Hierna lopen we terug naar de camper en zitten we nog lang buiten.