Dag 33 – Zo. 21 juni 2026 – Oslo > Gustavsfors – 160 km – 23 °C – ☀️

Vanmorgen verlaten we de goede camperplek op de berg bij Holmenkollen, de skischans van Oslo, om weer richting Zweden te rijden. Bergaf genieten we nog even van het mooie uitzicht op de Oslofjord en rijden we pal langs de skischans.





We rijden via goede doorgaande wegen richting de Noors-Zweedse grens. Eerst tanken we nog even in Noorwegen, want in tegenstelling tot de gewone boodschappen, die erg duur zijn, is de diesel in deze hoek van Noorwegen goedkoop met een literprijs van € 1,50.
Na een koffiestop op een mooie picknickplek rijden we zo Zweden binnen. We doen nog wat boodschappen bij de ICA supermarkt. Op het parkeerterrein staat 95% Noren, 4,9% Zweden en uiteraard 1 Nederlander. Met zalm en garnalen verlaten we de winkel en hebben we ons avondeten veilig gesteld.
We hebben eerder al de camping Alcatraz Escape in Gustavsfors gereserveerd en bij de receptie worden we vriendelijk geholpen en krijgen we een mooi plekje aan het water toegewezen met niemand verder voor ons, wat een uitzicht weer.

’s Middags genieten we van het zonnetje en verkennen we de directe omgeving van de camping. Aan de camping ligt ook een sluis, die onderdeel uitmaakt van totaal 17 locaties met in totaal 31 sluizen, waardoor een groot verbonden systeem van meren ongeveer 150 jaar geleden is gemaakt. Nu zie ik vooral kano’s door de sluis gaan.




Al met al een mooie camperplek waar we 2 nachten zullen verblijven. Het weer werkt goed mee en het is vooral niet te warm.
